joi, 16 iulie 2009

scurt istorica al scoli nr 74.

Scoala generala nr 74 Bucuresti se gasea pe str.Mircea Voda nr 26;28 in fostul raionTudor Vladimirescu care devine sectorul 4 si mai tirziu in actuala epoca sect.3. Era o cladire a "liceului Evreiesc de baieti nr2" Iacob si Carolina Loebel inaugurata pe data de 26 oct.1873,avind ca prim director pe Rabinul dr.Moritz Meier Beck asadar o constructie apartinind comunitati evresti din acea epoca ,mentionind ca acel cartier era un cartier evreiesc in el era comsata ce-a mai mare parte a comunitati evresti din Bucuresti la nu mai mult de 5 minute de mers pe jos se gasea "Teatrul Evresc de Stat" pe str Dr. Iuliu Barasch in linie de aer pot spune ca distanta dintre scoala si cladirea teatrului nu depasea 100mcc tot in acel cartier se gazduiau cele mai inportante Sinagoge pe care valul demolarilor si degradari inca nu le-au putut ajunge pe str Colnicul Mic se gasea o Sinagoga iar nu dparte de aceasta pe str.Mamulari o alta,dar ce-a mai inportanta si sediul comunitati era pe str Sf.Vineri situata intre intersectia Sf Vineri si piata Mosilor de unde incepea Ca-lea Mosilor si nu foarte departe de Circa 10 de Militie ce se gasea pe str. Stelea Spataru circa dealtfel foarte faimoasa datorita lumi interlope cu care avea de-a face in fiecare zi.Asadar noul regim comunist nationalizeaza aceasta cladire si o transforma in scoala generala nr 74 care a devenit si pentru mine una dintre cele mai importante amintiri al vieti mele eu nascinduma si copilarind in acel cartier pe str, Herescul Nasturel devenind mai tirziu Ghe. Cristesc dupa moartea acestui str ce se gasea paralel cu ca-lea Calarasilor mai precis incepea dela capatul tranvaielor 19,17 22.si se unea cu str Dr Iului Barasch inconjurind biserica Sf.Vineri demolata in anul 1986 sau 1987 numai retin perfect

12 comentarii:

  1. Am invatat la scoala din 1961 pina in 1969 clasa C... am fost poreclit seriful si am fost scos la raport. Colegi de clasa nana novak cristina hart silvia badea busuioc dan cu stupii si asi fii fericit sa mai aud de cineva. Vreau sa adaug ca prin voi me am regasit prieteni si vecini ca Dan petrencic si Camelia nistor. Amintiri care nu se pot uita. Va multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hmm, Christina Hart, un an mai tinara, Camelia Nistor, leat cu noi.
      Si care-i baiul??
      Valentin Rosescu

      Ștergere
    2. Mai cunosti pe cineva cumetre?? Mai tii minte si alte persoane? Unde ai stat cu casa?

      Ștergere
  2. As vrea să îmi găsesc colegii promotia1973

    RăspundețiȘtergere
  3. Aș vrea să îmi găsesc colegii promoția 1973 clasaVIII B diriginte prof Livia Voiculescu

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt Mariana Sandu,imi caut colegii, promoția 1973 clasa VIIIB, diriginte prof Livia Voiculescu,Scoala gen nr74

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scoala 74 a avut ca sediu o cladire pe str. Lucaci in primul an al nostru , in 1960. In 1961 s-a mutat pe Mircea Voda. Acolo am incepit clasa a doua. Imi aduc aminte de unu Rosescu din acelas am cu mine dar nu din clasa mea. Alte nume de care imi amintesc sunt: Covaci , Pruna, Doru Mulstine, Sorin Swart, Anca Calmi, Monica Tauber, Tapardel, Ileana Popescu, Marian Diaconul, unul rautacios si hot Irava, Bercovici,
      Doamna profesoara Segal,

      Ștergere
    2. Si eu sunt din aceiasi clasa a Doamnei Segal. Din clasa noastra imi mai aduc aminte de Liliana, Martin, Dumitrache, Misiris, Giju, Petrica, Viorel, Geta, Taranu. Reta Bercovici nu a stat mult la noi in clasa si a emigrat.

      Ștergere
  5. În 1973....diriginte Caranica, de română...
    Balcanică, mate
    Cheliuta, Georgescu, muzică
    ...Colegi, Samoilă Paul, Dana Dragoș,
    Perna Dan,Ionescu Cristian,Ruxandra Voicu
    Am realizat câteva planșe, tablouri, care au stat ceva timp pe holurile clădirii, și în clasa de la etaj, gazeta de perete, Puiul de Urzică, făceam ca trebe colegilor, la dirigenție...

    RăspundețiȘtergere
  6. Erată catrene ( nu ce trebe )Pena, nu Perna ! BăLănică ...

    RăspundețiȘtergere
  7. Poze de la absolvirea clasei a V III a, 1974, diriga Caranica, vă rog !
    Poza de grup, cu diriginta, cine o mai are ?

    RăspundețiȘtergere
  8. Am fost la aceasta școală pana în 1984.Imi amintesc profesoara de sport,Sokei parca.Vasilighean Garbis,Smeu Adrian,printre colegi.

    RăspundețiȘtergere